Program Cinema, Teatru |
Trimiteti unui prieten
Tipariti
Comentati
Trimiteti prin YM
David Dabner. Un manual la patru ace. Succesul si atractia exercitata de un produs sau slaba lui receptare pot fi si o chestiune de design. Un pahar cu iaurt, un afis al unui eveniment, coperta unei reviste, un telefon mobil se „decupeaza“ din� enorma oferta comerciala a momentului si devin „apetisante“ pentru publicul tinta prin aspectul incitant. in consecinta, clientul trebuie sa fie „furat“, sedus si convins ca acel ceva este ceea ce cauta. Metodele de acaparare sunt diverse: de la cele care pun accent pe bun gust si profesionalism si pana la cele care tin exclusiv de stimularea instinctelor. De regula, in conceptul produselor si in publicitate firmele producatoare investesc mult si elaboreaza diverse strategii pentru a „curta“ apetitul consumatorist al publicului. Un produs se poate remarca prin detalii unice de forma, culoare si concept care sunt gandite� sa comunice „afectiv“ trasaturile brandului si chiar, adesea, sa propuna un anumit gen de „lifestyle“. Cat de mare este aria de cercetare a designerului in realizarea unei teme (conceptie de carte, de revista, de web, de imagine corporativa, de eticheta de produs, de ambalaj sau de publicitate etc.), care sunt mijloacele sale si cum poate sa-si perfectioneze modul de lucru putem afla intr-un mod pragmatic, creativ, presarat cu exemple si sfaturi utile, din cartea unui bun pedagog. Este vorba de David Dabner, profesor la London College of Printing, autor care aduce in paginile veritabilului sau manual de design (Principiile si practica designului grafic, carte editata in romaneste de Grupul Editorial RAO, 2005) si sfaturile pertinente ale unor profesionisti din domeniul graficii de carte, al publicitatii sau al designului corporativ. Bineinteles, cartea se adreseaza studentilor de la design, dar prin claritatea si organizarea temelor, cred ca ar putea face bine creatorului de limbaj comunicational care doreste sa-si recalibreze, din cand in cand, modulsau de lucru, recurgand la pricipiile de baza ale artei sale. Manualul cuprinde trei sectiuni: Limbajul designului, Principii si tehnici si respectiv Practica in comert. Fiecare din sectiunile mentionate are in alcatuire module si unitati (dupa tipicul manualelor britanice) cu definitii clare ale principiilor luate in discutie, exemplificari abundente in imagini, precum si sfaturi acordate de profesionisti (la temele de seminar). De pilda, in sectiunea 1, modulul 1, unitatea 4: Principii de baza ale machetarii, autorul prezinta, pe langa definirea termenilor, un parcurs coerent al rezolvarii temei si trei propuneri distincte de machetare. in sectiunea 2, modulul 6, unitatea 4: Accentuare si ierarhie, se discuta despre marimea optima de font in raport cu evidentierea informatiilor principale, despre greutatea si forma corpului de text, despre folosirea contrastului de forma, culoare, directie in construirea unui mesaj vizual lizibil si inteligent. in sectiunea 3, modulul 14, unitatea 1, aflam despre evolutiile si revolutiile in materie de brand si despre caracteristicile de baza ale unei marci de succes. De remarcat in „constructia“ acestui manual este inlesnirea „navigarii“ in zona termenilor inruditi prin folosirea la inceputul subcapitolelor (idee preluata din practica paginilor web) a trimiterilor la surse precise. Astfel, structura cartii este usor de descoperit si parcurs. Vom concluziona faptul ca autorul pune accent pe stimularea creativitatii designerului si pe dezvoltarea abilitatilor sale de a desena, de a intelege culoarea si forma in diverse situatii, de a fotografia esentialul unui subiect si (nu in ultimul rand) de a folosi computerul ca o unealta puternica, polivalenta (evitand insa inhibarea, caderea in sabloane sau teribilismul efectelor). Privind editia in romana, remarcam calitatea traducerii si fluenta limbajului. in loc de concluzie, vom cita cuvintele unei specialiste in designul de carte si revista (prezenta in manual), Eugenie Dodd: „... ce trebuie sa inteleaga de aici studentii in design sau profesionistii tineri? Sfatul meu este sa fiti constienti de creatiile altor designeri in toate disciplinele vizuale. Schimbul de idei dintre toate� formele de creativitate ne incurajeaza sa concepem forme noi de expresie." La aceste randuri s-ar mai adauga un fapt desprins din peisajul contemporan al designului, marcat de diversitate si competitie acerba: recurgerea la arta ca sursa imensa de inspiratie si reinnoire. Artistii mari pot fi considerati „brand-uri“ de succes, iar opera lor - un vast areal de idei si directii. Cat despre designer, este important sa-si cunoasca bine resursele si arealul de investigare si, mai ales, cat de profund poate merge in redarea subtilitatilor de mesaj.�
Nota acordata: 6 de 12 vizitatori
Alte carti: |
Curs valutar
Evenimente
- Festivalul EuroArt - SPECTACOL EXTRAORDINAR RIGOLETTO, opera de Giuseppe Verdi Bancul zilei DE CE AM DAT-O AFARA PE SECRETARA? Acum doua saptamani a fost ziua mea. Cand m-am trezit dimineata nu ma simteam prea bine dar speram ca sotia o...
|
Copyright © 2007 1001 NET ROMANIA. Toate drepturile rezervate. By DWD. |